Általános Szerződési Feltételek
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra (utólag nem hozzáférhető), kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (https://www.webshop.mikogep.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://www.webshop.mikogep.hu/aszf.
1. Szolgáltató adatai:
A szolgáltató neve: Mikó és Társa Kft.
A szolgáltató székhelye (és egyben a
panaszügyintézés helye): 4532 Nyírtura, Temető u. 6.
A vállalkozás üzleti tevékenységének (üzlete, telephelye)
postai címe – amennyiben eltér a székhely postai címétől: 4532 Nyírtura, Temető
u. 6.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való
kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési
címe: webshop@mikogep.hu
Cégjegyzékszáma: 15.-9-060553
Adószáma: 10459230-2-15
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve:
Telefonszáma: +36-70-602-9588
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: Mikó és Társa
Kft., 4532, Nyírtura, Temető u. 6., info@mikogep.hu
2. Alapvető rendelkezések:
2.1 A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint
jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus
kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény,
valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire.
A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül
is irányadók.
2.2 A jelen Szabályzat 2021.03.01. napjától hatályos és
visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a
Szabályzatot (a módosításra okot adó körülmények: szállítási költség változása,
jogszabály-változás, üzleti érdek, céggel kapcsolatos változások). A
módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a
weboldalon közzéteszi - mely idő alatt a Felhasználó jogosult a szerződéstől
elállni, vagy azt felmondani. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják,
hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás
automatikusan érvényes.
2.3 Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak
bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal
terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok
bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése
a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
3. Regisztráció/vásárlás
3.1 Felhasználó a weboldalon történő
vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon
közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az
adatkezelésekhez hozzájárul.
3.2 Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját,
valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy
más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis.
Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más
személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
3.3 A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy
pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve
egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
3.4 A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó
károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára
bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
4. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
4.1 A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A
termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a
törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.
Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
4.2 A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék
nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján
megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek.
4.3 Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen
tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
4.4 Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár
kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a
termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő,
esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a
Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a
helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat
vásárlási szándékától. Jelentős eltérésnek minősül – a hazai bírói
joggyakorlatnak megfelelően – az adott termék vagy szolgáltatás piaci értékétől
akár pozitív-, akár negatív irányban minimum 50 %-ban történő eltérés.
Tájékoztatjuk azonban a fogyasztókat, hogy a feltűnő értékaránytalanság (Ptk.
6:98. § ) fogalmát a törvény nem határozza meg.
4.5 A 4.4 pontban ismertetett mértékű hibás ár esetén feltűnő
értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit
egy átlagfogyasztónak is azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről
szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának
kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak
megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát
kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem
beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek
fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis
szerződésnek tekintendő.
5. Rendelés menete
5.1 Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a
webshopba/vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.
5.2 Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek
darabszámát beállítja.
5.3 Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó
bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.
5.4 Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba
helyezni, kiválasztja a „tovább vásárolok” gombot. Ha nem szeretne további
terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A
„törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség
véglegesítéséhez a „frissítés/kosár frissítése” ikonra kattint Felhasználó.
5.5 Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, majd a
szállítási/fizetési módot, melynek típusai a következők:
5.5.1 Fizetési módok:
Személyes átvétel: Készpénzben a Szolgáltató
üzlethelységében vagy a Szolgáltató által megjelölt egyéb helyen történő
átvételkor: Az áru átvételekor történő fizetés választása esetén a Felhasználó
a Szolgáltató üzlethelységében, vagy a Szolgáltató által megjelölt egyéb
helyszínen fizeti meg a termék vételárát készpénzben. Készpénzes fizetésre csak
magyar forintban (HUF) van lehetőség.
Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék
futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a
megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben a megrendelt
termék(ek) átvételekor.
Átutalással: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét
a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles
átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a
Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő
átvételére.
Online bankkártyával: Felhasználónak lehetősége van a
rendelés összértékét online, bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe
vett pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési rendszerén keresztül.
5.5.2. Szállítási költség:
A házhozszállítás összege Magyarország teljes területén egységes, nettó 2000Ft+ÁFA, (bruttó 2540Ft).
5.6 Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél
vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése,
illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról.
Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy
elállhat a szerződéstől.
5.7 A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és
visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát (és ha
tartozik a termékhez, a jótállási jegyet) a csomag tartalmazza. Felhasználó
köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken,
csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét
kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv
nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése
munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
5.8 Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés/rendelés
elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még
egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a
megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos
kívánságát.
5.9. Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési
kötelezettsége keletkezik.
5.10. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési
folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol
javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a
kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem
a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban
található adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt
mennyiség darabszámát, majd megnyomja a „frissítés/kosár frissítése” gombot.
Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található termékeket, akkor
az „X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan
lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére.
5.11. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően
visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének
elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn
belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó
az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés
és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az
Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért
nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg
regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem
tud üzenetet fogadni.
5.12. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt
visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A
szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett
automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a
megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.
6. A megrendelések feldolgozása és teljesítés
6.1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik.
A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a
megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt
követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben
elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
6.2. Általános teljesítési határidő, a szerződés létrejöttétől
számított 5 munkanapon belül.
6.3. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog
tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog
átvételére köteles.
6.4. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó
vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a
vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a
dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a
fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.
6.5. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, a felek eltérő
megállapodásának hiányában, az eladó (jelen ÁSZF szerint: Szolgáltató) a
szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon
belül köteles a vevő (Felhasználó) rendelkezésére bocsátani a dolgot.
6.6. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt
tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a
szerződéstől elállni.
6.7. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a
szerződéstől elállni, ha
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a
szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési
időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.
6.8. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért
nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére,
köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó
által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.
7. Elállás joga
7.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének,
továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a
megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül
elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen
tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási
jogát. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének
napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a
tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől
számított 14 nap.
7.2. A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre
vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet
2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján.
7.3. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól
számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt,
a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
7.4. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék
átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
7.5. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell
viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
7.6. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék
visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.
7.7. Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre
gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett
kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
fogyasztó személyére szabtak.
7.8. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát, ha:
- a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a
szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a
fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó
tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási
jogát elveszíti;
- olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára,
illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog
gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék
tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely
egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem
küldhető vissza;
- olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást
követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges
értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól
függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor
állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított
harmincadik napot követően kerül sor;
- olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a
vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős
javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint
számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást
követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az
előfizetéses szerződések kivételével;
- nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló
szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős
tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a
szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
- a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom
tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével
kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg
nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően
elveszíti az elállási jogát.
7.9. Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási
nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul,
de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül
visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási
díjat is.
7.10. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott
fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más
fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e
visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen
többletköltség nem terheli.
7.11. Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül,
de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére
történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később
visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
7.12. Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az
elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
7.13. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak
letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t. A visszaküldés
határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő
lejárta előtt elküldi.
7.14. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen
költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
7.15. A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon
többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos
fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
7.16. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg
vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott
arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot
kell figyelembe venni.
7.17. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak
jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a
mellékelt adatlap segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai
úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük
figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő
jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként
való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy
futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.
7.18. A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és
működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkenésért felel.
7.19. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető
el.
7.20. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú
irányelve itt érhető
el.
7.21. Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a
jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
7.22. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti
fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
7.23. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan
személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében
jár e.
7.24. Elállási jog gyakorlásának a menete:
7.24.1. Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy
köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.
7.24.2. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben
a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási
nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási
nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a
postára adás dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén
az email illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.
7.24.3. A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a
Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának
közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak
minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát
nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog
gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő
költségeket.
7.24.4. A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része
megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált
legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából
adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének
napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
7.24.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek
szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék,
illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített
tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az
elállási joggal.
8. Jótállás, szavatosság
8.1. Hibás teljesítés
8.1.1. A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a
teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban
megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha
a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a
szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
8.2.2. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a
kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó
rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
8.3. Kellékszavatosság
8.3.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági
jogával?
Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
8.3.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági
igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
8.3.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó
kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
8.3.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti
kellékszavatossági igényét.
8.3.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a
kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb
feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a
webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap
eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó
által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
8.4. Termékszavatosság
8.4.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági
jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
8.4.2. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági
igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
8.4.3. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
8.4.4. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
8.4.5. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog
gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját
termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
8.4.6. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta,
illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a
forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás
alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy
okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan
nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén
azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó
kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
8.5. Jótállás
8.5.1. Milyen esetben élhet fogyasztó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó fogyasztónak minősül.
8.5.2. Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a
fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést
a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával
kezdődik.
Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint,
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a
választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek -
másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget
eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt
értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a
jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a
hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja,
vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést
nem vállalta, e kötelezettségének a (...) nem tud eleget tenni, vagy ha a
jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a
jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn
belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
8.5.3. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége
alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
8.5.4. Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl
(szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból
származó károkért.
8.5.5. Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve
jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy
gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő
behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából
keletkeztek.
8.5.6. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a
vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít
csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy
a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
9. A szavatossági igény esetén történő eljárás
9.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek
megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
9.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása
(számlával, vagy akár csak nyugtával).
9.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos
költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
9.4. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy
jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
9.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a
fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
9.6. Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási
igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról
– az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető
testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon
köteles értesíteni a fogyasztót.
9.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől
számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére
bemutatni.
9.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást
vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
10. Vegyes Rendelkezések
10.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt
jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel
tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
10.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné,
jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek
érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
10.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát
nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való
lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó
kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy
alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi
feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a
későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
10.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton
próbálják rendezni.
10.5. Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon
működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is
meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a
felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog.
Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a
fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (fogyasztó)
belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.
10.6. Szolgáltató a webshopban található termékekhez való
hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési
feltételeket a Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési
helyével kapcsolatos okokból.
10.7. Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok
tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre a
Felhasználó állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a
fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató
letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli
kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.
10.8. Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő
állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan
területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival
szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet,
továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A
TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.
11. Panaszkezelés rendje
11.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő
minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen.
Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy
annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail
címen, vagy levél útján is közölheti.
11.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és
szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet,
vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról
és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s
annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
11.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban
megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról
felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a
Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
11.4. Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén
panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az
alábbiak szerint:
11.5. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi
hatósághoz:
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A http://jarasinfo.gov.hu
11.6. A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető
testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
11.7. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói
jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata,
hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását
a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a
fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének
biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy
a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és
a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
11.8. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel
összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra
kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető
testület illetékes.
11.9. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online
vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt
igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide
kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a
fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
11.10. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési
kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a
békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára
feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás
székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet
működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési
kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés
lehetőségének felajánlására terjed ki.
11.11. Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez,
vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése
érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell
megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
- az eljáró bíróságot;
- a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét
és perbeli állását;
- az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló
tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
- azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és
illetékessége megállapítható;
- a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve
annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
12. Szerzői jogok
12.1. Miután a webshop.mikogephu, mint weboldal szerzői jogi műnek
minősül, tilos a webshop.mikogep.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok
bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő
közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása
és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
12.2. A webshop.mikogep.hu weboldalról és annak adatbázisából
bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott
weboldalra való hivatkozással lehet.
12.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának
valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre,
valamint az internetes reklámfelületeire.
12.4. Tilos a webshop.mikogep.hu weboldal tartalmának, illetve egyes
részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és
jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás
használata, amellyel a webshop.mikogep.hu weboldalon vagy azok bármely része
módosítható vagy indexelhető.
12.5. A webshop.mikogep.hu név szerzői jogi védelmet élvez,
felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos
hozzájárulásával lehetséges.
12.6. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély
nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege
képenként bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó
tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi
az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői
ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra
hárítja.
13. Adatvédelem
13.1. A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő
oldalon: https://www.webshop.mikogep.hu/adatvedelem